Kommande tema och berättarkvällar hösten 2024

Datum: 2024-12-24
Tid: 19:00

Till hösten kommer museet att fortsätta med sina populära tema och berättarkvällar. Priset är 150 kr och då ingår enklare förtäring och fika.

Biljetterna till arrangemangen släpps 2 september. Biljetter måste förbokas på telefon 0735247508 eller på museets mejladress info@industrimuseum-gislaved.se INGA BESTÄLLNINGAR VIA TELEFONSVAR. Bokningen måste bekräftas av museet på mejl eller telefon för att vara giltig.

Preliminär agenda

Onsdagen den 25 september kl. 19.00 kommer den tidigare finansministern Allan Larsson, som är bördig från Bredaryd, till museet och berättar om sin senaste bok.

Onsdagen den 16 oktober kl. 18.00 kommer professor Dick Harrison för att berätta om Gislaveds historia. Detta arrangemang är en del av Gislaveds kommuns 50 års firande och stöds ekonomisk av kommunen.

Onsdagen den 20 november kl 19.00 kommer Sven Magnusson som visar vackra djurfoto och berättar om hur man skapar bilder.

Museet planerar även att anordna en julmarknad söndagen den 1 december inne i museet och i marknadsbodarna utanför.

Mer information följer.