HemAktuellt

Här hittar du allt vad som är aktuellt hos museet, såsom aktiviteter, händelser och nyheter. Glom inte att gilla oss på Facebook!

Det finns inga kommande evenemang.

Händelser och nyheter

• Årsmöte 2024

Föreningens årsmöte genomfördes onsdagen den 20 mars på museet. Verksamhetsberättelse och årsmötesprotokoll kommer publiceras på denna sida inom kort.

• Lyckat temakväll 17 januari

Då var årets första programkväll avklarad. I onsdags var det ”knökafult”, 122 personer, när reprisen av filmen från motorbanan i Anderstorp visades. Man fick dessutom se ett hopklipp med filmer från Thure Mårtensson och hans söner Bengt och Björn när dom på 1940-50-talet körde tävlingar runt om i Sverige.

• Julbasar 3 december

I söndags, den 3 december, hölls vår traditionella julbasar på Industrimuseet. Det var en trevlig eftermiddag med försäljning i bodarna, julfika, snö och en riktig jultomte.

Gislaveds Industrimuseum på Facebook